1e etappe Heythuysen, Ell, Hunsel, Ittervoort,Thorn

26 maart 2017 - Thorn, Nederland

Vanmorgen om 8.15 uur van huis gegaan. Het was nog erg fris. Zelfs een beetje mistig nog. Vandaag loop ik naar Thorn het witte stadje. Ik ben met  een stok gaan lopen maar de tweede had ik wel aan mijn rugzak vast gemaakt voor als het nodig mocht zijn. Al heel snel doemde de eerste asperge velden op. Het was er stil iedereen nog in diepe rust denk ik. Want ook de klok was een uur vooruit gezet afgelopen nacht. Dus was ik eigenlijk al om 7.15 uur op pad.

Na een aantal km"s merkte ik toch dat het misschien prettiger zou zijn om de tweede stok erbij te pakken. Dat was in het begin wel wennen. Het was een  beetje zoeken naar de juiste houding, dus was het eerst een beetje ongecontroleerd met twee  stokken. Maar al vrij snel had ik een goede methode en ritme te pakken. Linker voet naar voren en de rechter stok, en rechter voet naar voren met linker stok. Vice versa. In Ell net buiten de bebouwde kom en nog voor de brug over het kanaal en de A2, kwam  ik langs een weide  met een soort van tafels verdeeld over het terrein. Ik weet niet waar het voor dient. Was wel grappig om te zien, jammer genoeg geen stoelen. Eentje was al genoeg.

Eenmaal over de brug kwam het eetcafe De Prairie in zicht. Buiten op het terras in het zonnetje heb ik genoten van een kopje koffie. Na de koffie pauze en een stempel in mijn credential rijker vervolgt mijn weg richting Hunsel. Daar wil ik even naar de St Jacobus kerk voor een stempel. Helaas de kerk is dicht. Maar in de dag Kapel lagen  blaadjes  met de stempel van St Jacobus erop. Ik had er namelijk afgelopen zaterdagmorgen heen gebeld. Als ik het voor 10.00 uur kon redden dan zou meneer pastoor nog aanwezig zijn na de dienst, om zelf een stempel in mijn credential te zetten. Maar helaas kon ik dat niet redden. In de dag Kapel heb ik tevens 2 kaarsjes gekocht en aangestoken. Van daaruit ben ik naar de Golfclub in Hunsel gelopen, mijn werkgever. Daar heb ik ook weer genoten van een heerlijk kopje koffie en een kleine rustpauze. Even gezellig bijgepraat en ook maar tevens een sanitaire stop voor de zekerheid.

Daarna vervolgt mijn weg door Ittervoort naar Thorn. In Ittervoort is de plaatselijke kerk open maar geen stempel te bekennen. Ik besluit om door te lopen naar de Abdij kerk inThorn. Daar kreeg ik een mooie stempel in de vorm van een jacobsschelp in mijn credential. Omdat het zo lekker weer was heb ik een stukje door Thorn gelopen en op een zonnig plaatsje mijn bammetjes en appel opgegeten. Daarna in het centrum van Thorn het VVV kantoor gegaan voor wat info over het openbaar vervoer richting  huis. Wat is dan zo"n OV-chip makkelijk!1e etappe te voet naar Santiago, Heythuysen Thorn22,3 km voor vandaag!

1. Anja Timmermans:
    26 maart 2017
    Je had er heerlijk weer bij!! Dat was vast genieten.
    xxx
    Nou super gedaan hoor.
    Was er mooi weer voor
  4. Miranda Boel:
    27 maart 2017
    Klinkt heerlijk...op naar de volgende etappes
  5. Joke:
    27 maart 2017
    Raymond,Anja,Annie en Miranda leuk dat jullie mijn reis volgen.
    Ik hoop dat ik jullie binnenkort mijn 2e etappe kan laten lezen.
    Maar eerst a.s zondag de persoonlijke pelgrimszegen tijdens de pelgrimsmis in de Kathedraal van Roermond.
  6. Jacomijn Heupink:
    27 maart 2017
    Wat leuk!! Je gaat helemaal vanuit Nederland? Hoe lang ga je erover doen? Ik heb vanaf SJPDP vorig jaar de tocht gedaan. Als je op de sociale media kanalen kijkt onder #CaminoSHT kom je wel een heel aantal van mijn updates tegen. Geweldige ervaring!!
  7. Hans:
    27 maart 2017
    Als ik dat had geweten...Bij de prarie had ik ook een espresso gehad.. Heb ook een boekje maar ben niet zo op stempel jacht! Maar ov voor terug?? Waar is due mooie Ka gebleven??
    Morgen naar Vielsalm..
    Groet Hans
    Blijf je volgen!!
  8. Joke:
    28 maart 2017
    Jacomijn ik zal eens kijken.
  9. Joke:
    28 maart 2017
    Goedemorgen Hans dacht je dat ik mijn gele ka in mijn rugzak kon meenemen dan???
    Daarom met OV terug
    Ik blijf je volgen
  10. Coen Houtakkers:
    29 maart 2017
    Leuk geschreven Joke, mooie wandeling met super weer. Op naar de volgende etappe
  11. Joke:
    29 maart 2017
    Dank je Coen en Gerrie. Leuk dat jullie het volgen.
  12. Eugene Uiting:
    30 maart 2017
    Buen Camino leuk verslag
  13. Hans:
    30 maart 2017
    Gele Ka ik had ook in de zon bij de prarie gezeten, maar wist van geen stempel!
    Succes Jook met je tocht!