Etappe Thorn / Sittard 27,9 km

11 juni 2018 - Thorn, Nederland

Zondag 10 juni liep ik weer een etappe met volle bepakking. De vorige keer  was ik in Thorn geeindigd dus daar ben ik daar ook vanuit mijn woonplaats met de bus naartoe gereisd. Eenmaal in Thorn aangekomen loop ik naar het muziekmonument om daar mijn route weer op te pakken. het is nog frisjes maar lekker om te lopen. De hitte is eraf. Ik loop stevig door omdat het vele km's zijn eer ik in Sittard ben en het kan wel weer eens flink warm worden. In Thorn passeer ik het Jacobus kapelletje wat nog niet zo heel erg lang geleden gerestaureerd blijkt te zijn.

Al snel loop ik via de Kessenicherweg Belgie in richting Geistingen. Alle horeca lijkt hier gesloten. Gelukkig heb ik voldoende eten en drinken voor de hele dag mee genomen. Zodra ik Geistingen uitloop gaat het over een  stenen brug richting Maasbracht. Maasbracht links laten liggen en de weg volgen naar Aldeneik. Tot nog toe is het een saaie route al is het grotendeels langs het water. ik heb mooie routes langs het water gelopen. Al verder lopend bemerk ik dat de route niet al te best is aangegeven. Waarschijnlijk omdat er nieuwe wegen in aanleg zijn en dijken in aanleg. Soms is het behoorlijk zoeken en af en toe mijn Google maps raadplegen.

Aangekomen in Maaseik is het een gezellige boel op het marktplein. Maar ook heel erg druk. Veel toeristen die heerlijk op een van de terassen zitten hun lunch te nuttigen. Omdat ik mij niet helemaal happy voel besluit ik om door te lopen. Hopend dat ik in Roosteren wel iets vind waar ik mij op dat moment prettig bij zou voelen.

Helaas gaat de route niet door Roosteren maar er omheen. Het is nog steeds een saaie route. En al vrij snel heb ik spijt dat ik in Maaseik niet heb gekozen voor de route via Limburgica en via Monastica. Maar dat is achteraf. En in Belgie kan ik natuurlijk niet mijn OV Chipkaart gebruiken, dat speelde eigenlijk van huis uit al mee. En ik zou toch met de bus en trein weer naar huis moeten. Maar als ik geweten had dat dit zo saai was, dan had ik daar waarschijnlijk toch voor gekozen. Zodra ik in Illikhoven aankom blijken ook hier de cafe's gesloten te zijn. Gelukkig is er wel een snacbar open waar ik een flesje cola bestel en buiten op het terras plaats neem en een iets langere pauze inlas,  Helaas vandaag alleen nog maar een stempel van de VVV  Geistingen in mijn Credential (Pelgrims paspoort).

Illikhoven weer achter latend loop ik richting Born via Papenhoven. De kaart die ik in mijn route boekje bestudeer geeft aan dat het niet veel beter wordt qua natuurschoon. Limburg en de Maas zijn nauw met elkaar verbonden. De Maas geeft sfeer en karakter aan haar omgeving zegt men. Nou daar heb ik vandaag heel weinig van gemerkt. Ondankt langs of in de buurt van de Maas te lopen is het vandaag verschrikkelijk saai. dat maakt dat het erg vermoeiend is en het steeds warmer wordt met het verstrijken van de uren.

In Born is het wederom zoeken en raak ik nu toch echt verdwaald. Weer mijn Google maps raadplegen. En inderdaad blijk ik behoorlijk van het padje te zijn. Terug lopen was geen optie. Met mijn bepakking besloot ik om maar de korste weg door te lopen naar Limbricht. Dat bleek toch nog een heel eind te zijn en langs een drukke weg over het fietspad. Ik dacht dat het niet slechter kon vandaag, maar dat had ik blijkbaar mis. Dit was echt verschrikkelijk. Een lange rechte weg naar Limbricht langs een drukke weg.

Eenmaal in Limbricht aangekomen maakte dat weer veell goed. Want hier liep ik door het prachtige Limbrichter bos en langs kasteel Limbricht. Gelukkig was het eind van vandaag in zicht. Nog 3 km te gaan naar het CS te Sittard. Terug kijkend op deze dag kan ik niet anders zeggen dan, saai saai saai en nog eens saai!

1. Miranda Boel:
    11 juni 2018
    Ach Joke toch, dat wist ik niet. Maar afzien maakt sterk en ook dit kun je aan. Ik hoop dan toch dat de volgende aansluitende route iets mooier en duidelijker aangegeven is.
  2. Coen Houtakkers:
    3 juli 2018
    Jammer van die saaie trip maar dan heb je dat stuk wel al gehad, moet je maar denken.
    Klaar is klaar, en de volgende afstand is dan waarschijnlijk weer veel mooier!
    Succes en we blijven het volgen.
  3. Joke:
    4 juli 2018
    Dat is ook zo Coen. Wanneer een volgende keer is weet ik nog niet precies. Maar zal geen maanden op zich laten wachten.
  4. Joke:
    4 juli 2018
    Hoi Miranda afzien maakt je idd sterker. En toch handig he die Google Maps zo vind je altijd wel weer je weg. Hoop wel dat het volgende stuk mooier zal zijn.