Pieterpad dag 16 etappe Montfort Sittard

25 april 2021 - Sittard, Nederland

Na een goede nacht en een super uitgebreid ontbijt stap ik weer de ochtendglorie in met de zon al in opkomst. Er staat weliswaar een fris windje maar het is niet kou. Ik loop zonder windjack.  Vanaf het rozenhofje richting een stenen brug en een Veldweg. Deze Veldweg volgen langs bosrand en akkers. Met uitzicht over de akkers van Grootbroek staat langs de bosrand de Duvelse kei. Na een 3 km ongeveer kom je uit bij Abdij Lilbosch. Een kloosterboerderij van Cisterciēnsers Trappisten. Al eeuwen bedrijven monniken hier landbouw en veeteelt. Richting Pey loop je langs Romeinse munten uit begin 5e eeuw. Aangekomen bij het ijzeren bos rennen zomaar 2 reeën vlak voor mij het fietspad over naar de andere kant van het bos. Nog net een 200 meter voordat ik de omleiding pak om niet door het plaatsje Isenbruch in Duitsland te lopen. Prachtig dat zie je zo maar op je pad. Het ging zo snel tijd van foto nemen was er niet. De omleiding was niet zo'n succes. Km's vlak langs het spoor met veel irritante vliegen. De Km's langs een beek was prachtig met al die kleuren.  Alleen het pad was niet fijn te bewandelen.  Uiteindelijk in Sittard aangekomen was het nog 2 km naar mijn overnachting.  Een leuke avond gehad met Cecile de gastvrouw.  Lekker samen vegetarisch gegeten met een wijntje erbij. Daarna samen se afwas gedaan en nog een wijntje voor het slapen gaan.

1. Coen Houtakkers:
    25 april 2021
    Nu nog twee en dan ben je bij de finish. Het weer blijft goed dus veel wandelplezier!
  2. Joke:
    25 april 2021
    Ha Coen en Gerrie morgen kom ik al aan de finish. Dan zit mijn reis et al weer op. Groetjes aan Gerrie
  3. Coen Houtakkers:
    25 april 2021
    Wauw, een dag sneller dan wij dachten dus. Nou dat wordt dan een mooie etappe met lekker weer. Jammer dat de terrassen nog gesloten zijn maar dat de gezelligheid niet bederven . Veel plezier
  4. Joke:
    25 april 2021
    Dank voor jullie belangstelling. Idd jammer van de terassen. Maar ik heb evengoed genoten!