Pieterpad etappe 14 Venlo Swalmen

22 april 2021 - Swalmen, Nederland

Vanmorgen via de Kaldenkerkerweg en de Bovenste molen richting Jammerdaalse Heide. Een prachtig gebied die voormalige groeves. Nooit geweten dat zo dicht bij huis zo'n prachtig gebied ligt. Vandaar richting het voormalig trappisten klooster wat jammer genoeg gesloten was. Nu is het een Emmausgemeenschap en klooster winkel. De Wambachgroeve is tussen 1960 en 1975 een kleiput ontstaan van 14 hectare tegen de grens met Duitsland. Vanaf 2016 is deze nieuwe col opgenomen in het Pieterpad.  Je bent er boven de boomgrens. Verderop de route bij café Maalbekerhőhe een voormalig grenscafe een heerlijke vrozen cappuccino met donkere chocolade erin genomen. Zooo lekkerrr. Vandaar uit naar de hoge Steilrand hier loop je op de landsgrens van Duitsland de helling ligt in Nederland. Via het natuurgebied Meerlebroek en het Diergardscher Wald uitkomend bij de snelstromende Swalm die uiteindelijk in Swalmen uitkomt.

1. Miranda Boel:
    22 april 2021
    Wow wat n mooi gebied en wat n lekker drankje. Geniet nog van de zonnige avond.
  2. Joke:
    22 april 2021
    Dank je. Dat doe ik zeker. Ik heb al een lekker kleurtje gekregen
  3. Joke:
    23 april 2021
    Dat doe ik zeker. Ik ben Roermond voorbij. Zit nu in het zonnetje op een bankje
  4. Anja Timmermans:
    22 april 2021
    Echt een prachtig gebied! Genoten van de foto's! Je treft het echt hoor met het weer!!
  5. Joke:
    22 april 2021
    Ja dank je ik ben een echte bofkont. Ik geniet volop, de ene dag iets meer dan de andere. Al 766 foto's gemaakt . Staan allen in de Google map Pieterpad. Nog maar 4 dagen te gaan. Dan wordt het afkicken en weer terug naar het dagelijkse leven. 🤪😘
  6. Coen Houtakkers:
    22 april 2021
    Mooi daar hè Joke, ja dat Jaomerdal was vroeger mijn speelterrein, daar heb ik heel veel uurtjes doorgebracht. Het is er in de loop van de jaren alleen maar mooier geworden. In de zomer pakken we tegenwoordig graag nog een glaasje bij dat klooster als we weer eens de grens over fietsen. Voor jou schiet het nu op maar ik denk dat je nog een pAr mooie dagen voor de boeg hebt. Geniet ervan
  7. Joke:
    23 april 2021
    Ja echt wel. Ik kijk mijn ogen uit overal. Ik geniet er zo van. De vrijheid in de natuur. Een zijn met moeder aarde lekker zennnn
  8. Miranda Boel:
    23 april 2021
    Hoi Joke bofkont wat n mooi weertje weer. Oei wat ben je alweer dichtbij huis. Enjoy