Pieterpad dag 17 etappe Sittard Strabeek

25 april 2021 - Valkenburg aan de Geul, Nederland

Vanochtend niet zo lekker van start.  Het was erg koud en ik had niet zo goed geslapen.  Het duurde zeker een km of 6 eer ik weer lekker op gang was. Eerst weer terug naar het eindpunt van de vorige dag, de markt in Sittard.  Hopelijk kan ik nu wat leuke plaatjes schieten. Het was er gisteren eind van de middag verschrikkelijk druk. Daarna begon het al vrij direct te klimmen richting de Kollenberg.  Komend door diverse hellingbossen en open velden en plateaus kom je aan in Puth. Vandaar richting Kasteel Terborg waar ik een koffie met koek genuttigd heb. Vrij snel na mijn koffie stop kwam ik Opaca's tegen op mijn pad. Zo leuk om te zien hoe ze met die dieren aan het wandelen zijn. Daarna uitkomend bij de spoorlijn van Spaubeek lopen we via een smal pad een tijdje langs de snelweg. Daarna weer via bospaden waar erg veel Mountain bikers actief waren weer klimmen. Op een slecht begaanbare bospad met diepe geulen bezaaid met kreupelhout waarlangs net een smalle opgehoogde strook liep om redelijk te kunnen lopen, klimmen nog wel kronkelde het pad zo enkele km's door het bos. Voor moutainbikers een mooie uitdaging die daar veel gebruik van maakte zondag. Ik heb dat moeten bekopen met een valpartij omdat een groepje met een rot vaart naar beneden kwam. En na ruim 500 km in de benen ben je niet zo flexibel meer. Maar de schrik zat er wel in. Waarschijnlijk ben ik ook daar mijn bril verloren.  Dan komt ineens de watertoren van Schimmert in zicht.  Daarna het Ravensbos in langs kronkelende Ravenbeek. Nogvondrr de snelweg en de spoorweg door en dan sta je na ongeveer 1 km aan de verkeersweg Valkenburg Meerssen.

1. Miranda Boel:
    25 april 2021
    Achjee Joke. Gister was ik wandelen en de snelheden van de mountainbiker zijn echt enorm en plotseling opduikend. T weekend is al bijna te druk om lekker veilig te wandelen. Ik hoop dat je je niet erg bezeerd hebt en dat er toch iemand je heeft geholpen. Je bril wat vervelend. Schrijf n berichtje op pieterpad. Normaal nemen pelgrims gevonden voorwerpen mee voort op weg. Sterkte en slaap lekker warm😘 morgen n mooie intocht.
  2. Joke:
    25 april 2021
    Ach joh zo'n brilletje vsn kruitvat kost geen drol😊 ik ben zelf weer overeind gekrabbeld ruim 10 kg op.mijn rug. Ben blij dat er buiten die mountainbikers niemand anders in de buurt was. Zou er wel hilarisch uitgezien hebben 🙈🤣
  3. Anja Timmermans:
    25 april 2021
    Echt ze moeten mountainbikers gaan scheiden van wandelaars want dat is toch echt niet fijn! Bovendien toch ook wel gevaarlijk. Je hebt toch een val gemaakt met 10kg bepakking en je bent alleen. Hadden ze ook niet het fatsoen even te stoppen zeker?
    Ben je je zonnebril verloren? Hopelijk heb je daar morgen niet al te veel last van als het weer zonnig mocht zijn.
    Geniet van het laatste stuk morgen! 😘
  4. Joke:
    25 april 2021
    Een gevaarlijk pad kronkelend omhoog met die Diepe groeven met takken stenen was het zeker. De moutainbikers kozen voor het smalle redelijk begaanbare kant en ik ook. Ik zag ze aankomen maar met die vaart waarmee ze om de bocht kwamen konden ze ook niet handelen
    Het was mijn.lerdbrilletje wat in mijn broekzak zat. Niet zo'n p t obleem